בעלי תפקידים
מנהלת
מיכל אבן חיים
תלמידיי והוריי המרכז למחוננים ומצטיינים יקרים
שמי מיכל אבן חיים ואני מנהלת את מרכז המחוננים והמצטיינים "פלא" ברחובות.
נשואה למוטי ואמא לשיר, עידו והדס ילדיי המקסימים. בעלת תואר ראשון בחינוך ותואר שני בהוראת המדעים, בהתמחות מתמטיקה של האוניברסיטה העברית בירושלים. בעלת תעודה של התכנית להכשרת מנהלי בתי-ספר של 'אבני ראשה'.
אני בעלת ותק של 25 שנות עבודה בחינוך, בהן השתלמתי וכיהנתי בשפע של תפקידים מאתגרים ומעצימים וזכיתי כאשת חינוך להיות חלק מעשייה מעוררת השראה במערכת החינוך.
בין שפע התפקידים שמילאתי בקשת הגילאים מיסודי ועד תיכון , עבדתי עם תלמידיי תוכניות מצוינות, בשיתוף פעולה עם מחלקת מצוינות מתמטית במכון ויצמן ואף זכיתי ללוות אותם במשלחות לחו"ל. בשנה שעברה הקמתי וניהלתי את בית הספר רונה רמון ברמלה. בית הספר זוכה לתשואות והצלחות.
אני מאמינה במצוינות, ביזמות ובפיתוח חשיבה יצירתית בתחומים מגוונים. מטרתי היא להגשים את החלומות והצרכים של התלמידים המצטיינים והמחוננים, לאתגר אותם ולהעניק להם ידע חדש על העולם ועל עצמם וזאת, בעבודת צוות בהפריה הדדית תוך שימת עם דגש על היבטים רגשיים וחברתיים.
יועצות המרכז
ענת קפלינסקי
אני ענת, יועצת תכנית המחוננים במרכז פלא ורכזת הכלה והשתלבות.
בעבודתי אני שמה דגש רב על כך שכל באי המרכז – תלמידים/ות, צוות והורים ירגישו שהמרכז הוא מקום שמיטיב עמם/ן, מקום של צמיחה, שייכות ובטחון, מקום בו מתקיים שיח פתוח, מעשיר ומכבד.
אני רואה חשיבות רבה ללמידה חברתית, לצד הלמידה הקוגניטיבית, המותאמת לתלמידנו/ תלמידותינו. ופועלת ללא הפסקה, יחד עם הצוות המופלא, ליצור אווירה בה כל מי ששייך לקהילת פלא מוצא בה דמויות אכפתיות, קשובות, מכוונות ומכילות.
בכל בוקר אני מאמצת מחדש והופכת למעשה יומיומי את הציטוט: "הפכו את ההתחשבות בזולת להרגל ושנו את העולם". (אנני לנוקס). מאמינה בכך!
שתהיה לכולנו שנה טובה, שקטה ורגועה,
שנת עשייה, הגשמה, אחדות והתחדשות.
אלינור מדר זריבי
נעים להכיר שמי אלינור מדר זריבי
אני מאוד מתרגשת להצטרף השנה למרכז פלא כיועצת חינוכית בתוכנית למחוננים.
בעבודתי כיועצת חינוכית אני מאמינה בראש ובראשונה באדם כחלק מעולם של רצונות, רגשות, מחשבות ושאיפות.
בתוכנית המחוננים אנו פועלים במטרה שהמרכז ותוכנית המחוננים יהוו עבורם מקום מעצים ומצמיח המחזק את תחושת השייכות והביטחון, קרקע מפרה עבור התפתחותם האישית, הרגשית והחברתית של התלמידים.
במהלך השנה, אשאף להכיר אט אט את תלמידי התוכנית ולקיים עמם שיח פתוח, רגיש, מהדהד המקדם תהליכים חיוביים על מנת שתעלה בהם תחושת השייכות המסוגלות ורווחתם הרגשית.
אני מזמינה גם אתכם ההורים לשתף אותי במהלך השנה באתגרים השונים, בהצלחות ובלבטים.
שנת הצלחה לכולנו
אלינור
אורנית שטרנהיים מידאני
נעים מאוד, שמי אורנית ואני יועצת שכבת ג', מצטיינים.
בוגרת ביה"ס ללימודי C.B.T בתל השומר ומטפלת בשיטה זו ועוד.
אני מאמינה שכדי להתפתח, ילד צריך ראשית, לחוש שייך ומוגן, שיראו אותו ואת צרכיו וכל היתר כבר יגיע. מתוך תחושות אלה יוכל לחקור את סביבתו, לברר עם עצמו מה מעניין אותו, להכיר חברים חדשים, ולצמוח בהצלחה רבה.
ההתפתחות הריגשית מתרחשת במקביל להתפתחות הקוגניטיבית ויש לקחת זאת בחשבון כשמחנכים ילדים ומלווים אותם במערכת החינוך בכלל ובמרכז פלא בפרט. שמחה לעבוד עם צוות מקצוען שעובד יחד ורואה בכך חשיבות רבה.
מאחלת לכל באי המרכז שנה טובה ומוצלחת,
אורנית.
קרן שפר
הורים ותלמידים יקרים.
אני קרן שפר, שמחה להיות חלק ממרכז פלא, כיועצת חינוכית.
אני עושה את המירב על מנת שנקיים במרכז פלא מרחב של אקלים חינוכי מיטבי, אשר מקדם יחסי קרבה ואכפתיות.
אני מאמינה כי באמצעות יחסים של אמון, קשר טוב, מבט בעיניים, הקשבה ופתיחות, השמים הם הגבול. לכן ערוץ התקשורת אלי פתוח בכל עת.
באמצעות שיתוף פעולה עם הרכזות וכל צוות המורים אנו מצליחים לאפשר לתלמידים מרחב לימודי מחבק, מצמיח, מפרה ונוגע.
שנהיה תמיד בעשיה, בחדוות יצירה ובנתינה.
שלכם,
קרן
רכזות
עירית רוט ברגמן
הורים ותלמידים יקרים,
נעים להכיר, אני עירית רוט ברגמן, מלמדת במרכז פל"א 15 שנה. לאורך השנים ריכזתי את התחום החברתי- רגשי, שימשתי כרכזת השתלבות מול ביה"ס המזינים והנחתי קבוצת הורים לילדים מחוננים. בהשכלתי אני בוגרת תואר ראשון בפסיכולוגיה ויעוץ חינוכי באונ' ת"א, תואר שני בטיפול באמנות, לסלי קולג' ולימודי הנחיית קבוצות בת.ל.מ. בעבר הנחתי סדנאות של ציור אינטואיטיבי למבוגרים. כיום רוב ימות השבוע אני עובדת כמטפלת באמנות במשרד החינוך ובקליניקה פרטית, בין השאר עם ילדים מחוננים. כל יום שלישי אני מחליפה בשמחה את כובע המטפלת ועוברת לתפקיד של רכזת ומורה במרכז.
כרכזת של כיתות ג' אני רואה חשיבות רבה בקליטה מיטבית של התלמידים במרכז, תוך מתן דגש להשתלבות החברתית וליצירת תחושת השייכות של התלמידים, במיוחד לנוכח אתגרי הקורונה. זאת לצד טיפוח הסקרנות, היצירתיות וחדוות הלמידה. צוות המחנכים/ות, המורים/ות, היועצת ואני מודעים לצרכים הרגשיים, חברתיים, קוגניטיביים של המחוננים ונפעל בשמחה יחדיו לתת לתלמידים את המענה המתאים להם ביותר, מתוך הקשבה לייחודיות של כל ילד וילד.
מאחלת שתהיה לנו שנה של צמיחה משותפת!
שלכם,
עירית רוט ברגמן
רכזת מחוננים שכבה ג'
ד"ר רחלי פורת הבדלה
שמי ד"ר רחלי פורת הבדלה, מלמדת מחוננים מזה כ15 שנים. אותרתי כמחוננת רק בכיתה ז' ואני רואה את עבודתי בהוראת מחוננים בתור שליחות מלאה משמעות, במתן מענה לצרכים הספציפיים של האוכלוסייה הייחודית הזו.
בוגרת תואר ראשון ושני בכימיה, דוקטורט בהוראת מדעים, ודרמה תרפיסטית מוסמכת. מעבירה קורסים הן בנושאים הקשורים למדעים, והן בהבעה ויצירה. שחקנית תיאטרון פלייבק כ15 שנים, כולל הנחיית קבוצת מבוגרים במשך מספר שנים. אוהבת טכנו פדגוגיה ואת האפשרויות הרבות שיש בשימוש בטכנולוגיה בהוראה, אבל תמיד מעדיפה לפגוש תלמידים ותלמידות פנים אל פנים.
משמשת רכזת שכבה ד' זו השנה הרביעית. מלמדת בשכבה זו את הקורס "מציאות דמיונית" העוסק ביצירה של דמויות וסיפורים במספר טכניקות.
כמו כן, מלמדת את הקורס "בערך מוחלט" בחטיבת הביניים, העוסק בשילוב בין מדע ורגשות דרך מחקרים חברתיים דרך התחום של קבלת החלטות.
בתמונה - המקדש באי מיאג'ימה ביפן.
ד"ר רחלי פורת הבדלה
רכזת מחוננים שכבה ד'
הילה יוסף
שלום, שמי הילה יוסף, נשואה, אמא לשני בנים וחתולה.
אני מחוברת לטבע בכל דרך אפשרית מגיל מאוד צעיר. מטיילת ולומדת את הארץ והעולם דרך הרגליים.
אני מאמינה שחינוך לכבוד ואהבה לטבע מטפחת ומביאה להתפתחות הילד לאדם בוגר, סבלני ומכבד אדם וסביבה.
לימודי כוללים תואר ראשון במדעי החיים ובחינוך, תואר שני בחינוך מדעי טכנולוגי ובעלת תעודת טיפול ושיקום באמצעות בעלי חיים.
בשנים האחרונות זכיתי להיות חלק מצוות המקים ומפתח בית ספר צומח, לחנך וללמד מדעים, לרכז וללמד מצטיינים ומחוננים במסגרת תכנית "אמירים" ולהתחרות מספר פעמים בתחרות ארצית של "חקר חלל – ע"ש אילן רמון". בשיעורים אני אוהבת לשלב תכנים ומיומנויות תוך כדי למידה ובעיקר אוהבת לשלב אומנות ומדעים.
אדם חכם ממני טען כי "הדרך הנכונה לחנך בני אדם היא להיות להם לדוגמא"
אני האחרונה שאתווכח עם אלברט איינשטיין ושמחה להיות בין מחנכים רבים המאמינים בדרך זו.
אני מאמינה כי מרכז פלא הינו בית חם הנותן מענה לילדים סקרניים, בעלי מוטיבציה ללמידה, להבנת תהליכים בנושאים מגוונים ורצון למצוא עוד חברים עם מכנה משותף.
השנה אלמד בשכבת ג' מצטיינים, שכבת ו' וחטיבת הביניים מחוננים, ארכז ואלמד בשכבת ה'.
נתראה,
הילה יוסף
רכזת מחוננים שכבה ה'
שרון טל מזעקי
שלום לכולם/ן, שמי שרון, רכזת שכבה ו'.
השכלתי כוללת תואר ראשון ושני במדעי החיים שסיימתי בהצטיינות (אוני' ת"א) ותעודת הוראת מחוננים.
בשנים האחרונות עבדתי במרכזי מחוננים כמורה למדעים, כרכזת שכבה וגם כרכזת חברתית, כך ששמה דגש על הפן הרגשי והחברתי לא פחות מהפן הקוגניטיבי והפדגוגי.
כרכזת השכבה אני שמה לנגד עיניי את טובת הילדים, המורים וגם ההורים, מכוונת לייצר סביבת למידה בטוחה ומאתגרת לטובה, באווירה נעימה ומחבקת.
העיקרון שהוא נר לרגליי הוא לוודא שכל ילד מרגיש "שרואים אותו" ושהמרכז שלנו יהווה בית ללמוד ולהתפתח בו, מקום הנותן מענה מדויק ככל הניתן לצרכים הייחודיים של המחוננים והמחוננות.
מילה לתלמידות ולתלמידים- מברכת אתכם על שהגעתם ללמוד השנה במרכזנו (ממשיכים וחדשים כאחד)!
אנו מצפים לקבל את פניכם בבוקר לימי פעילות וחוויה. מזמינה אתכם להגיע חיוביים, סקרניים ולזכור שכל יום מביא עימו הזדמנויות ואפשרויות חדשות.
מילה להורים- תהליכים אמיתיים מתאפשרים כשיש פתיחות, כנות ושיתוף פעולה מכבד של כל הגורמים המעורבים בחיי הילד, ולכן מזמינה אתכם, להיות מעורבים, לשוחח עם הילדים ולשמור על ערוץ תקשורת פתוח עם הצוות.
מאחלת שנה טובה שתביא איתה בשורות טובות.
שרון טל- מזעקי
רכזת מחוננים שכבה ו'
אדר זקס
שמי אדר, אני מלמדת תלמידים מחוננים במרכזי מחוננים כבר הרבה שנים. אחד הדברים המעניינים ביותר שעשיתי בחיי הוא להקשיב להם. כל התלמידים ובייחוד תלמידים מחוננים צריכים שיקשיבו להם, מכל הלב וייראו אותם לעומק. זו משימתי היומיומית עם התלמידים המחוננים.
בצעירותי גרתי ביפן 7 שנים ולמדתי היטב את אורח החיים היפני. אחד הדברים הבולטים שלמדתי שם הוא הזולת כערך עליון. ההקשבה ההתבוננות וההתחשבות באחר מתוך כוונה אמיתית לתת מקום של כבוד למי שעומד מולי זהו ערך עליון ביפן. אני מאמינה בקוד ההתנהגותי אותו פיתחו היפנים ועושה מאמצים להעביר אותו הלאה. במהלך השנה התלמידים מתחברים לעקרון זה ומתרגלים אותו יחד איתי בכיתות. הקהל מקשיב לדובר מתוך מקום של הקשבה מלאה. יחד עם זאת על הדובר גם להתחשב בשומעים ולהישאר ענייני. יחסי הגומלין בין הדובר לשומעים יוצרים את הדיאלוג המיוחד שממנו צומחת חברה נהדרת - אני מאמינה שאפשר גם אצלנו.
מערכת יחסי הכבוד הנהוגה ביפן הובילה אותי לפתח את הקורסים אותם אני מלמדת וליצור מערכות יחסים משמעותיות עם תלמידיי. מקווה להמשיך בדרך זו.
אדר זקס
רכזת מחוננים חטיבה
לימור סולטניק
"היצירתיות לא מחכה לרגע המושלם, היא מעצבת את הרגעים המושלמים", (ברוס גאראנדנד).
נעים להכיר שמי לימור סולטניק. אני מלמדת ומטפלת באמנות במסגרות שונות ב 15 שנה האחרונות,
בוגרת תואר שני בתרפיה באמנות ותואר ראשון בחינוך ושילוב אומנויות במכללת דוד ילין לחינוך.
יוצרת בחומרים שונים, ביניהם שוקולד, איתו עושה כשפים....ומגדלת באהבה שלושה ילדים.
בשנים האחרונות עוסקת בטיפול וחינוך ומלמדת קורסים שונים של יצירתיות ומדע במרכז פלא.
כרכזת של שכבה ג' אני שואפת לשים דגש בחיזוק מקומו של כל ילדה וילד כיחיד/ה במרכז וכחלק מקבוצה.
אני רואה חשיבות רבה בקליטה מיטבית של התלמידים במרכז, תוך מתן דגש להשתלבות החברתית וליצירת תחושת השייכות של התלמידים. זאת לצד טיפוח הסקרנות, היצירתיות וחדוות הלמידה. צוות המחנכים/ות, המורים/ות, היועצת ואני מודעים לצרכים הרגשיים, חברתיים, קוגניטיביים של המחוננים והמצטיינים ונפעל בשמחה יחדיו לתת לתלמידים את המענה המתאים להם ביותר, מתוך הקשבה לייחודיות של כל ילדה וילד.
מאחלת לכולנו שנה נפלאה מלאת חשיבה ויצירתיות.
לימור סולטניק
רכזת מצטיינים שכבה ג'
כנרת לוטם ים-הוד
נעים מאוד!
אני כנרת, מתכללת הדרכת אנגלית במחוז מרכז, בעלת תואר ראשון בספרות אנגלית וספרות צרפתית. זאת שנתי הרביעית במרכז פ.ל.א.
כרכזת שכבות ד-ה בתוכנית המצטיינים, אני רואה חשיבות רבה בעידוד הסקרנות והחקר של העולם הסובב אותנו , לצד חיזוק הקשרים החברתיים של התלמידים במרכז .
מאחלת לנו שתהיה שנה מלאה בסקרנות ושהילדים ימשיכו לבחור להגיע למרכז מתוך רצון אמיתי ללמוד ולהתפתח.
שנה טובה!
כנרת לוטם ים-הוד
רכזת מצטיינים שכבות ד'-ה'
לבנת שלזינגר
נעים להכיר J שמי לבנת שלזינגר, אני בעלת תואר ראשון בטכנולוגיה ותקשורת בחינוך, ותואר שני בניהול וארגון מערכות חינוך. כמו"כ, בהכשרתי אני מנחת קבוצות, רכזת פדגוגית ורכזת חינוך חברתי.
הגעתי למערכת החינוך לפני כ 17 שנה, קודם לכם עבדתי כעיתונאית במרכז תקשורת חברתית. כיום אני מורה במרכזי מחוננים שונים, ומלמדת קורסים שונים ומגוונים מעולם הטכנולוגיה והתקשורת. לצד תפקידים נוספים של רכזת מצטיינים בחטיבה במרכז פלא, ורכזת מצטיינים במרכז ביסמארט (ה'-ו').
בשנת 2020 הוצאתי לאור יחד עם בני, עילאי, ספר ילדים 'מפלצות לא מפחידות', העוסק בהתמודדות של ילדים עם עולם הפחדים דרך עולם הדמיון.
במרכזי המחוננים אני מעבירה בשנים האחרונות מגוון רחב של קורסים מעולם הטכנולוגיה והתקשורת ובניהם:
'האקדמיה לדיסני' קורס המאפשר התבוננות מעמיקה במסרים הגלויים והסמויים העולים מתוך סרטי דיסני, המשפיעים על עיצוב תפיסת העולם שלנו ויחסנו לגזענות, פמיניזם ועוד. במסגרת פודקאסט 'אבקת פיות' של ynet התארחתי וסיפרתי בהרחבה על הקורס.
קורס AI החושף את התלמידים לעולם הטכנולוגי המפתיע והמרתק של הבינה המלאכותית. לצד היכרות עם כלים שונים, סוגיות חברתיות, חינוכיות ועוד.
קורס 'תמונה עם טוויסט' המשלב צילום, טכנולוגיה ויצירתיות בעזרת חפצים ואביזרים מפתיעים.
קורס 'תקשורת' המספר את סיפורה של התקשורת הישראלית, לצד סוגיות בוערות, והיכרות עם מ'אחורי הקלעים' של עולם התקשורת.
קורס 'חדרי בריחה' מכשיר את התלמידים ביצירת חדר הריחה וירטואלי, עם כלים טכנולוגיים שונים ומפתיעים.
אני מאמינה שכל ילד/ה צריכ/ה ללמוד מתוך סקרנות, התרגשות ותשוקה. מהיכרותי עם ילדים מחוננים ומצטיינים אני חשה את הצורך בלמידה יצירתית, חדשנית, מעמיקה, כזו שפותחת ויוצרת גירוי לעולמות שונים, מעשירה את הסקרנות ומעניקה ביטוי ליכולות שלהם.
אני מאמינה שלמידה רבת רבדים, תחומי עניין מגוונים ומפגש עם קבוצת השווים, יוצרת אצל הילד/ה המחונן/ת גירוי, סקרנות ויכולת פיתוח תפיסה לזהות עצמית, חשיבה ביקורתית, ומטאקוגניציה, לצד העמקת קשרי חברות.
המוטו שלי לכל הילדים בכלל ולילדים מחוננים ומצטיינים בפרט:
"אם אתה יכול לחלום את זה אתה יכול לעשות את זה" וולט דיסני
עופו עם החלומות שלכם, אתגרו את עצמכם והגשימו אותם!
לבנת שלזינגר
רכזת מצטיינים שכבות ו'-ט'
בעלי תפקידים נוספים
ברוך יוסף הראובני
בוגר של המרכז, ועובד כאן למעלה מ8 שנים בתפקידים שונים.
בעבר עזרתי להכין את נבחרת המרכז לתחרות טריוויה בין לאומית.
כיום עובד כאחראי המחשוב של המרכז, ומנסה לאפשר תפקוד תקין ככל האפשר של המערכות הרלוונטיות.